Untuk makluman majikan Akta KWSP 1991 pada Seksyen 411 telah mewartakan bahawa majikan perlu mendaftar dengan KWSP dalam tempoh 7 hari dari hari pertama mengambil pekerja pertamanya. Cara Daftar i-Akaun di Kios KWSP Lokasi Kios Pihak Ketiga 2.


Ejen Hartanah Perak Mrtt Real Estate Inbox Screenshot

Pendaftaran i-Akaun KWSP Menerusi Emel Diperkenalkan Ketika PKP Melalui e-mel ke alamat iakaundaftarepfgovmy.

Borang pendaftaran pekerja baru kwsp. Majikan yang mengambil pekerja baru yang layak di bawah Akta hendaklah mendaftarkan pekerja tersebut menggunakan Borang 2 biarpun pekerja tersebut pernah berdaftar dan mencarum dengan PERKESO ketika bekerja di majikan terdahulu. Dengan sistem ini juga majikan boleh mendaftar keahlian KWSP pekerja memuat turun borang caruman dan menyemak bayaran caruman yang terdahulu dengan mudah hanya dengan satu klik. Keahlian sebelum ini ataupun tidak Jika masih belum mendaftar anda perlu mengisi maklumat tambahan dalam borang yang terpapar di bawah.

Kunjungi mana-mana Kios atau Kaunter KWSP untuk mendapatkan Kod Pengaktifan i-Akaun dengan menggunakan ID Ahli. Berikut ialah langkah-langkah untuk mendaftar akaun KWSP buat pekerja yang baru pertama kali ingin mendaftar. Pada awal Mac yang lalu pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP menjelaskan bahawa kadar caruman berkanun syer pekerja baharu ini akan berkuatkuasa mulai upah pekerja bulan April 2020 caruman Mei 2020 sehingga upah pekerja bulan Disember 2020 caruman Januari 2021 tertakluk kepada Jadual Ketiga Akta KWSP 1991.

Cara buka akaun KWSP buat pertama kali. Pindahan simpanan daripada akaun 2 ke akaun 1. Untuk mendaftar dengan KWSP majikan perlu mengisi Borang KWSP 1 dengan dokumen sokongan termasuk Seksyen 14.

Tidak ada cara untuk membuka akaun secara online. This page is also available in. Sijil Pendaftaran Majikan perlu dipamerkan.

Pendaftaran KWSP Majikan boleh dilakukan secara terus di mana-mana pejabat dan kios KWSP yang berdekatan. Berdasarkan keperluan Akta Kumpulan Wang Simpanan Pekerja 1991 majikan dikehendaki mendaftar dengan pejabat KWSP dalam tempoh tujuh hari dari tarikh majikan itu bertanggungan untuk menyumbang iaitu sebaik sahaja pekerja diupah. KWSP 6 Borang B Notis Pembatalan Tanggungjawab Majikan.

Permohonan Hassle Free Tanpa Borang Kami di KWSP telah pun membolehkan ahli untuk membuat permohonan Hassle Free bagi pemegang MyKad dengan ini ahli boleh ke mana-mana Kaunter KWSP untuk membuat pengeluaran tanpa borang. Pengenalan Sistem i-Akaun KWSP Online. Salinan borang pendaftaran Syarikat Borang D dan Borang A 354.

Sila ambil perhatian bahawa cara bukan akaun KWSP ini mesti dibuat di kiosk. Sila isi semua butiran pekerja tersebut dan tekan Simpan Save setelah selesai. I-Akaun merupakan satu sistem yang disediakan KWSP untuk memudahkan ahlinya termasuk majikan.

Sertakan cek atau draf bank atas nama kwsp untuk bayaran caruman pertama jika terdapat bulan bulan tertunggakjelaskan bayaran sehingga bulan yang terkini bagi majikan yang mengambil pekerja lebih awal dari tarikh pendaftaran dengan kwsp. KP untuk tujuan verifikasi ini untuk menyemak samada pekerja tersebut telah mempunya no. Pada bahagian atas kanan cari tab Daftar Pekerja Baru dan klik tab tersebut.

Login as a member. KWSP R1 AHL Bayaran Tambahan Pengeluaran. Ahli juga mempunyai pilihan untuk menghubungi Pusat Pengurusan Perhubungan KWSP di talian 03-89226000 dari.

Pindahan Simpanan Daripada Akaun 2 ke Akaun 1. Kemudian masukkan nama dan No. Borang ini hendaklah dilengkapkan dengan menggunakan PEN DAKWAT HITAM TERANG dan ditulis menggunakan HURUF BESAR.

Anda juga boleh memuat-turun borang permohonan pendaftaran i-Akaun KWSP ini menerusi pautan ini - Borang Mohon Daftar i-Akaun KWSP - Link Asal atau menerusi pautan ini - Borang Mohon Daftar i-Akaun KWSP - Link Alternatif Sebagai info tambahan borang hanya boleh dibuka dengan menggunakan perisian Adobe Acrobat Reader versi terkini sahaja. Borang daftar pekerja kwsp. Borang A KWSP 6 untuk pembayaran caruman bulanan c.

Pergi ke My Sites tekan Pendaftaran 2. Tekan Tambah pekerja baru Add New Employee 5. Borang yang tidak dijumpai di dalam talian boleh di dapati di Kaunter KWSP ataupun sebagai notis kepada majikan.

Majikan perlu mendaftar dengan KWSP dalam tempoh 7 hari daripada tarikh majikan mula bertanggungjawab mencarum Seksyen 41 1 Akta KWSP 1991 b. Salinan borang pendaftaran syarikat borang d dan borang a 354. Sertakan CEK atau DRAF BANK atas nama KWSP untuk bayaran caruman pertama jika terdapat bulan-bulan tertunggakjelaskan bayaran sehingga bulan yang terkini bagi majikan yang mengambil pekerja lebih awal dari tarikh pendaftaran dengan KWSP.

Borang 2 borang pendaftaran pekerja peraturan peraturan am keselamatan sosial pekerja 1971 peraturan 10 12 dan 12a tarikh lahir. Kwsp Borang Pendaftaran Pekerja Baru. Tekan pada Kemaskini Update Tambah pekerja baru Update Add New Employee 3.

Pendaftaran Secara Auto Melalui Borang Caruman Bulanan Borang A Dengan menguncimasuk MyKad dan Nama Pekerja sepertimana yang dinyatakan dalam MyKad pekerja yang belum didaftar akan didaftarkan secara automatik dengan KWSP. Borang KWSP 3 untuk pendaftaran pekerja sebagai Ahli d. Borang Pendaftaran i-Akaun KWSP Ahli Melalui Emel.

Pemohon dinasihatkan membaca dengan teliti arahan-arahan di dalam panduan ini sebelum mengisi borang. 1 KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA PANDUAN MENGISI BORANG KWSP 4 BAGI PERMOHONAN PENDAFTARAN PENAMAAN. Muat turun borang daftar i-Akaun KWSP Ahli menerusi emel.

Selepas pengesahan Jabatan Pendaftaran Negara pekerja tersebut akan diperuntukkan dengan nombor ahli KWSP. Tekan pada pen di ruangan Action. Borang KWSP 4 Borang Penamaan e.

Oleh yang demikian majikan dikehendaki mendaftar dengan KWSP. Untuk memudahkan ahli KWSP membuat persediaan bagi menghadapi persaraan yang lebih selesa KWSP membenarkan pengeluaran penuh atau sebahagian dari simpanan untuk memenuhi keperluan tertentu berhubung kait dengan persaraan selari dengan polisi KWSP sedia ada.


5 Surat Lamaran Pekerjaan Bahasa Inggris Bahasa Inggris Surat Bahasa