Hadir ke Pejabat Agama Jajahan tempat akad nikah dijalankan bagi permohonan berkahwin dalam negeri ATAU jajahan tempat tinggal bagi permohonan berkahwin ke luar negerinegara bersama-sama dokumen-dokumen yang perlu. Borang yang telah dicetak hendaklah dikemukakan oleh pemohon atau wakil ahli keluarga sahaja.


Tips Perkahwinan Kelantan Prosedur Permohonan Berkahwin Atas Talian Mfdjannah

Lampirkan dokumen yang berkaitan Mengemukakan borang yang telah lengkap diisi kepada Penolong Pendaftar Nikah.

Borang daftar nikah kelantan. Berikut adalah prosedur persediaan untuk permohonan perkahwinan di Malaysia. Akuan atau pernyataan palsu untuk mendapatkan perkahwinan. Surat kelulusan berkahwin daripada kedutaan dan Jabatan Imigresen bagi pemohon bukan warganegara.

Kad pengenalan dan Sijil Nikah isteri sediada jika kes Poligami 10. Wakaf Tunai Pungutan Zakat Semakan dan Borang Bantuan boleh dibuat di Kaunter 1 - Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan MAIK. Cara isi borang nikah Kelantan pula adalah dengan melayari link DISINI.

Ii- Bagi warganegara Malaysia borang permohonan perkahwinan boleh di isi seawal 90 hari dan selewat-lewatnya 7 hari sebelum tarikh akad nikah. Borang 6 Borang Permohonan Untuk Mendaftar Perkahwinan Borang 8 Sijil Nikah - ada 4 salinan 2 warna merah 2 warna putih Pejabat Kadi jugak ada bagi buku macam kat bawah nie untuk rujukan pengantin sebagai panduan aturcara majlis nikah. Senarai semak dokumen permohonan kebenaran kahwin.

Sediakan dokumen-dokumen rasmi secukupnya. Borang dokumen sokongan yang diperlukan untuk daftar nikah. Pemohon yang berumur kurang dari umur yang ditetapkan hendaklah mengisi borang permohonan ini dan mendapatkan kebenaran bawah umur daripada Mahkamah Syariah.

BAHAGIAN V - PEMBUBARAN PERKAHWINAN. Dokumen tambahan yang perlu dikemukakan bagi perkahwinan selepas atau pada 01102016 adalah seperti berikut. Isikan borang permohonan kebenaran berkahwin lelaki bakal pengantin lelaki yang sama daerah dengan pengantin perempuan borang nikah perlu dihantar.

Pemeriksaan Daftar Perkahwinan dan indeks perkahwinan. Borang Permohonan Nikah Kelantan. Mudah la nk tanya apa2semuanya bermula disini.

SENARAI SEMAK BORANG NIKAH ONLINE UNTUK SETIAP NEGERI. Selepas hantar borang tersebut tunggu dalam masa seminggu ke dua minggu. Kemudian anda perlu mengisi maklumat-maklumat seperti berikut.

Husband yana orang pahang so dia dulu yang kena settle borang dia macam borang kebenaran berkahwin surat pengesahan bujang borang hiv test sijil kursus kahwin dan salinan serta salinan kad pengenalan. Maklumat Saksi 2 orang. Segala borang nikah ada dekat sini.

Borang permohonan boleh diisi seawal-awalnya 90 hari dari tarikh akad nikah atau selewat-lewatnya 7 hari bagi warganegara Malaysia dan 21 hari untuk warganegara asing sebelum tarikh akad nikah. Borang permohonan boleh diisi seawal-awalnya 90 hari dari tarikh akad nikah atau selewat-lewatnya 7 hari bagi warganegara Malaysia dan 21 hari untuk warganegara asing sebelum tarikh akad nikah. Untuk memaklumkan keputusan tersebut kepada pegawai hal ehwal agama islam negeri kelantan pendaftar nikah cerai rujuk orang islam negeri kelantan di mana saya mengemukakan permohonan kebenaran.

Surat Kebenaran berkahwin luar negeri daripada Pejabat Agama Jajahan jika ada 11. Pemohon hendaklah seorang yang bermastautin di dalam negeri Kelantan Kod 03 atau 29 di dalam kad pengenalan atau beralamat Kelantan di dalam kad pengenalan. Iii- Pemohon perlulah seorang yang bermastautin di kelantan atau beralamat di kelantan di dalam kad pengenalan.

PERMOHONAN KEBENARAN BERKAHWIN PASANGAN DARI MUKIMDAERAHNEGERI YANG SAMA KELANTAN Dapatkan Borang permohonan kahwin dari Penolong Pendaftar Imam Mukim berkenaan Isi borang dengan lengkap. Borang permohonan boleh dilengkapkan seawal-awalnya 90 hari dari tarikh akad nikah atau selewat-lewatnya 7 hari untuk warganegara Malaysia dan 21 hari untuk bukan warganegara sebelum tarikh akad nikah. Kesalahan-kesalahan berhubungan dengan akad nikah perkahwinan.

Video Sekitar Majlis. Sediakan salinan ic pengantin perempuan dan lelaki sekeping sahaja bersama gambar ukuran. BAGAIMANA CARA DAFTAR NIKAH ONLINE.

Akad nikah perkahwinan yang tidak dibenarkan. First sekali bakal husband kena settle dulu borang-borang diorang dekat negeri masing-masing. Selanjutnya adalah pemberitahuan kehendak nikah.

Salinan IC Salinan Surat Beranak Salinan Surat Nikah Ibubapa Salinan IC wali Gambar pasport bersongkokbertudung Salinan Sijik Kursus Pra-perkahwinan Kebenaran majikan bagi anggotan Polis dan Tentera. Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan Aras 4 Mabna MBI Blok 8 Kompleks Kota Darulnaim 15503 Kota Bharu KELANTAN 09 748 1957. Borang wakalah wali JIKA perempuan yang walinya mahu mewakilkan akad nikah.

Borang nikah majlis agama islam kelantan. Salinan Sijil Kematian jika WALI bapa meninggal dunia. Setelah selesai mengisi borang 2c borang permohonan perempuan dan borang 2d borang perwakilan dan sy akan nikah di kelantanbakal sy daftar di kelantanbukan sy kene mohon borang tuk nikah luar.

Di sini kami kongsikan prosedur nikah SelangorKuala Lumpur KL Johor Melaka Negeri Sembilan Sabah Sarawak Perlis kelantan Terengganu Langkawi Kedah Perak Pahang Kedah Pulau Pinang Penang dan termasuk prosedur akad nikah online. SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BERKAHWIN. Pendaftaran Kursus Pra Perkahwinan boleh dibuat di Kaunter 2 Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kelantan JAHEAIK Agensi Kerajaan Negeri Kelantan Aras2 UTC Kelantan.

Anda boleh terus ke pejabat pihak penganjur untuk mengisi borang kursus nikah atau anda juga boleh daftar online. A Pengesahan Sijil Nikah yan g dikeluarkan oleh pihak berkuasa. Iv- dan beberapa peraturan lain.

Mas kahwin negeri kelantan 2020. Membawa surat pengantar rtrw ke kelurahan. Setelah selesai anda perlu print borang yang telah lengkap diisi.


Persediaan Kahwin Prosedur Permohonan Nikah Negeri Kelantan