Majikan dan pekerja baharu mesti didaftarkan dengan PERKESO dalam tempoh tidak lewat daripada 30 hari dari tarikh Akta dipakai bagi perusahaan itu. Bagi tujuan pendaftaran majikan dikehendaki mengisi Borang Pendaftaran Majikan Borang 1 serta Borang Pendaftaran Pekerja Borang 2 bersama dengan dokumen yang ditetapkan sila dapatkan.


Daftar Secara Online Untuk Pekerja Di Bawah Perkeso Melalui Perkeso Assist Majikan Berdaftar Nenasmadu

Assist perkeso atau dikenali juga sebagai socso social security organisation ialah pertubuhan yang menyediakan perlindungan01majikan nak guna sistem assist perlu download dan isi borang ini dahulu assist.

Borang pendaftaran pekerja baru perkeso. PERKESO atau Pertubuhan Keselamatan Sosial adalah sebuah agensi kerajaan Malaysia yang ditubuhkan di negara ini untuk menyediakan pekerja di sektor swasta dengan perlindungan keselamatan sosial selaras dengan Akta Keselamatan Sosial Pekerja 1969. 03Taknak pergi pejabat perkeso hantar melalui email di email protected 04Sebelum hantar borang. Majikan yang mengambil pekerja baru yang layak di bawah Akta hendaklah mendaftarkan pekerja tersebut menggunakan Borang 2 biarpun pekerja tersebut pernah berdaftar dan mencarum dengan PERKESO ketika bekerja di majikan terdahulu.

Pendaftaran Majikan Pekerja Pendaftaran Majikan Pekerja Majikan dan pekerja baharu mesti didaftarkan dengan PERKESO dalam tempoh tidak lewat daripada 30 hari dari tarikh Akta dipakai bagi perusahaan itu. 3 Pendaftaran Pekerja Asing. 4 Pemberhentian Sebagai Majikan.

Sertakan cek atau draf bank atas nama kwsp untuk bayaran caruman pertama jika terdapat bulan bulan tertunggakjelaskan bayaran sehingga bulan yang terkini bagi majikan yang mengambil pekerja lebih awal dari tarikh pendaftaran dengan kwsp. This page is also available in. Bagi tujuan pendaftaran majikan dikehendaki mengisi borang pendaftaran majikan borang 1 serta borang pendaftaran pekerja borang 2 bersama dengan dokumen yang ditetapkan dan mengemukakannya ke pejabat perkeso berdekatan.

1 Borang Permohonan Enrolment Penggunaan Portal Assist. 5 Bayaran Balik Caruman. Pada majikan yang belum mendaftar untuk Portal Assist PERKESO sila ikuti langkah-langkah di bawah.

Cara mendaftar dan gunakan Portal Assist Perkeso. Pendaftaran Majikan dan Pekerja Majikan dan pekerja mesti didaftarkan dengan PERKESO dalam tempoh tidak lewat daripada 30 hari dari tarikh seorang pekerja diambil bekerja. Borang 2 BM apporoved by AG.

PEKERJA DOMESTIK PERKESOCARA REGISTER PENDAFTARAN SOCSOSISTEM INSURANS PEKERJAAN Pekerja domestik akan dilindungi di bawah Akta Keselamatan Sosial Pekerja 1969 Akta 4 dan Akta Sistem Insurans Pekerjaan Akta 800 yang berkuat kuasa pada 1 Jun 2021. Pergi ke My Sites tekan Pendaftaran 2. Borang pendaftaran perkeso.

English English 简体中文 Chinese Simplified Pendaftaran Akaun PERKESO Panduan Majikan. Senarai Semak Dokumen Permohonan Pendaftaran Majikan Dan Pekerja. In order to serve you better the enrolment to use this portal will be opened from 16 november 2017 onwards.

Ok la ni borang 1 dah isi borang 2 pun dah isi maka hampir lengkaplah proses pendaftaran majikan dengan pihak perkesocuma yang tinggal adalah borang yang di isi itu perlu disertakan dengan beberapa dokumen lain la seperti lesen perniagaanpendaftaran syarikat dari suruhanjaya syarikat malaysia dan lain2nak lebih senang hangpa tengokla chek listsenarai semak. 01Majikan nak guna sistem assist perlu download dan isi borang ini dahulu Assist borang pendaftaran 02Sattle isi hantar ke pejabat perkeso terdekat. BORANG 2 BORANG PENDAFTARAN PEKERJA PERATURAN-PERATURAN AM KESELAMATAN SOSIAL PEKERJA 1971 Peraturan 10 12 dan 12A Tarikh Lahir.

Tekan Tambah pekerja baru Add New Employee 5. Tekan pada Kemaskini Update Tambah pekerja baru Update Add New Employee 3. Tandatangan tidak diperlukan sekiranya borang ini dihantar melalui medium elektronik tertakluk kepada pengesahan oleh PERKESO.

Ini tertakluk sama ada syarat kelayakan di bawah akta keselamatan sosial pekerja. Sila isi semua butiran pekerja tersebut dan tekan Simpan Save setelah selesai. Borang pendaftaran id portal boleh diperolehi di pautan berikut.

Bagi mendapatkan Username dan Kata laluan anda perlu memuat turun Borang Permohonan Enrolment Penggunaan Portal Assist. Kwsp Borang Pendaftaran Pekerja Baru. Borang Pendaftaran Id Portal Perkeso.

Sila klik disini untuk muat turun template senarai kursus pengisytiharaan. Ogos 24 2021. Borang Pendaftaran Pekerja Domestik.

Mohon dan Tuntut Untuk Pekerja Dalam Pendaftaran Permohonan Bantuan Program Subsidi Upah Perkeso psu 40 tahun 2021 RM600 sebulan sebulan di bawah Pakej Pemulih PKS Tambahan yang terbaru Baca Di Bawah Program program subsidi upah psu diwujudkan untuk membantu majikan yang mengalami pengurangan pendapatan sebanyak 50 peratus. Majikan perlu beralih kepada Portal Assist PERKESO sebelum 31 Disember 2019. Tekan pada pen di ruangan Action.

Bagi tujuan pendaftaran majikan dikehendaki mengisi Borang Pendaftaran Majikan Borang 1 serta Borang Pendaftaran Pekerja Borang 2 bersama dengan dokumen yang ditetapkan. MUAT TURUN BORANG-BORANG PERKESO. Salinan borang pendaftaran syarikat borang d dan borang a 354.

Pendaftaran online calon mahasiswa baru universitas airlangga. Jika telah mendaftar sebagai pekerja majikan atau bekerja sendiri di laman sesawang MATRIX atau di aplikasi telefon bimbit sila log masuk disini. 2 Pendaftaran Majikan Pekerja.


Pemberhentian Sebagai Majikan Borang 1a Pdf