Berdasarkan keperluan Akta Kumpulan Wang Simpanan Pekerja 1991 majikan dikehendaki mendaftar dengan pejabat KWSP dalam tempoh tujuh hari dari tarikh majikan itu bertanggungan untuk menyumbang iaitu sebaik sahaja pekerja diupah. Pendaftaran KWSP Majikan boleh dilakukan secara terus di mana-mana pejabat dan kios KWSP yang berdekatan.


Probet

Bagi tujuan pendaftaran majikan dikehendaki mengisi Borang Pendaftaran Majikan Borang 1 serta Borang Pendaftaran Pekerja Borang 2 bersama dengan dokumen yang ditetapkan.

Borang daftar pekerja baru kwsp. Borang daftar pekerja kwsp. 91 Ketua Jabatan hendaklah mendaftarkan seorang pekerja yang belum menjadi ahli KWSP dengan segera dengan mengisi Borang KWSP 3 supaya nombor ahli boleh diperolehi daripada KWSP. Permohonan Hassle Free Tanpa Borang Kami di KWSP telah pun membolehkan ahli untuk membuat permohonan Hassle Free bagi pemegang MyKad dengan ini ahli boleh ke mana-mana Kaunter KWSP untuk membuat pengeluaran tanpa borang.

Kemudian masukkan nama dan No. Pindahan simpanan daripada akaun 2 ke akaun 1. Keahlian sebelum ini ataupun tidak Jika masih belum mendaftar anda perlu mengisi maklumat tambahan dalam borang yang terpapar di bawah.

Pendaftaran Pekerja Baru. Cara buka akaun KWSP buat pertama kali. This page is also available in.

KP untuk tujuan verifikasi ini untuk menyemak samada pekerja tersebut telah mempunya no. Cara Daftar i-Akaun di Kios KWSP Lokasi Kios Pihak Ketiga 2. Paparan terbaik menggunakan Chrome versi 69 dan ke atas Firefox 61 dan ke atas Safari 11 dan ke atas Opera 54 dan ke atas atau Edge 16 dan ke atas.

Majikan perlu mendaftar dengan KWSP dalam tempoh 7 hari daripada tarikh majikan mula bertanggungjawab mencarum Seksyen 41 1 Akta KWSP 1991 b. KWSP 6 Borang B Notis Pembatalan Tanggungjawab Majikan. Pendaftaran i-Akaun KWSP Menerusi Emel Diperkenalkan Ketika PKP Melalui e-mel ke alamat iakaundaftarepfgovmy.

Tips Keselamatan Dalam Talian. Sertakan cek atau draf bank atas nama kwsp untuk bayaran caruman pertama jika terdapat bulan bulan tertunggakjelaskan bayaran sehingga bulan yang terkini bagi majikan yang mengambil pekerja lebih awal dari tarikh pendaftaran dengan kwsp. Sila ambil perhatian bahawa cara bukan akaun KWSP ini mesti dibuat di kiosk.

Pengenalan Sistem i-Akaun KWSP Online. Sertakan CEK atau DRAF BANK atas nama KWSP untuk bayaran caruman pertama jika terdapat bulan-bulan tertunggakjelaskan bayaran sehingga bulan yang terkini bagi majikan yang mengambil pekerja lebih awal dari tarikh pendaftaran dengan KWSP. Anda juga boleh memuat-turun borang permohonan pendaftaran i-Akaun KWSP ini menerusi pautan ini - Borang Mohon Daftar i-Akaun KWSP - Link Asal atau menerusi pautan ini - Borang Mohon Daftar i-Akaun KWSP - Link Alternatif Sebagai info tambahan borang hanya boleh dibuka dengan menggunakan perisian Adobe Acrobat Reader versi terkini sahaja.

Muat turun borang daftar i-Akaun KWSP Ahli menerusi emel. Login as a member. Pendaftaran Majikan dan Pekerja.

Pendaftaran Secara Auto Melalui Borang Caruman Bulanan Borang A Dengan menguncimasuk MyKad dan Nama Pekerja sepertimana yang dinyatakan dalam MyKad pekerja yang belum didaftar akan didaftarkan secara automatik dengan KWSP. Borang yang tidak dijumpai di dalam talian boleh di dapati di Kaunter KWSP ataupun sebagai notis kepada majikan. Oleh yang demikian majikan dikehendaki mendaftar dengan KWSP.

Berikut ialah langkah-langkah untuk mendaftar akaun KWSP buat pekerja yang baru pertama kali ingin mendaftar. 101 Pihak KWSP akan melaporkan maklumat mengenai caruman yang. Pada bahagian atas kanan cari tab Daftar Pekerja Baru dan klik tab tersebut.

Majikan yang mengambil pekerja baru yang layak di bawah Akta hendaklah mendaftarkan pekerja tersebut menggunakan Borang 2 biarpun pekerja tersebut pernah berdaftar dan mencarum dengan PERKESO ketika bekerja di majikan terdahulu. KWSP R1 AHL Bayaran Tambahan Pengeluaran. Untuk makluman majikan Akta KWSP 1991 pada Seksyen 411 telah mewartakan bahawa majikan perlu mendaftar dengan KWSP dalam tempoh 7 hari dari hari pertama mengambil pekerja pertamanya.

Salinan borang pendaftaran Syarikat Borang D dan Borang A 354. Pindahan Simpanan Daripada Akaun 2 ke Akaun 1. Borang A KWSP 6 untuk pembayaran caruman bulanan c.

Tindakan Susulan Ke Atas Caruman Yang Tidak Dicam Akaun Ahlinya. Borang KWSP 3 untuk pendaftaran pekerja sebagai Ahli d. Tidak ada cara untuk membuka akaun secara online.

Kwsp Borang Pendaftaran Pekerja Baru. I-Akaun merupakan satu sistem yang disediakan KWSP untuk memudahkan ahlinya termasuk majikan. Untuk mendaftar dengan KWSP majikan perlu mengisi Borang KWSP 1 dengan dokumen sokongan termasuk Seksyen 14.

Majikan dan pekerja mesti didaftarkan dengan PERKESO dalam tempoh tidak lewat daripada 30 hari dari tarikh seorang pekerja diambil bekerja. Salinan borang pendaftaran syarikat borang d dan borang a 354. Borang 2 borang pendaftaran pekerja peraturan peraturan am keselamatan sosial pekerja 1971 peraturan 10 12 dan 12a tarikh lahir.

Borang Pendaftaran i-Akaun KWSP Ahli Melalui Emel. KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA KWSP 6 PERATURAN-PERATURAN DAN KAEDAH-KAEDAH KWSP 1991 KAEDAH 111 No Rujukan Majikan Bulan Caruman Amaun Caruman RM No Rujukan Borang A Borang 013938075 122014 24600 Jumlah caruman untuk bulan di atas hendaklah dibayar kepada KWSPAgen Kutipan KWSP sebelumpada 15hb setiap bulan A CekKiriman. Dengan sistem ini juga majikan boleh mendaftar keahlian KWSP pekerja memuat turun borang caruman dan menyemak bayaran caruman yang terdahulu dengan mudah hanya dengan satu klik.

Selepas pengesahan Jabatan Pendaftaran Negara pekerja tersebut akan diperuntukkan dengan nombor ahli KWSP. Borang KWSP 4 Borang Penamaan e.


Contoh Slip Penyata Kwsp Pdf